A big thing or a small, The winner takes it all .

just nu så är jag så uttråkad man bara kan vara,
har inte varit hemifrån sen i torsdags :o
mådde i alla fall lite bättre i morse då jag klev upp,
så jag tänkte att idag så ska jag göra någonting.
men tom åkte på körskolan för att ta skoterkortet,
sen när jag tänkte höra med någon annan,
så insåg jag att alla och då menar jag alla,
gjorde något utom jag ! alltså blev jag hemma idag med.
tänkte att jag kan väl i alla fall ta en promenad då,
kollade ut och det spöregnade, så nejtack.
så nu har jag hållt på att städa en stund,
det är faktist det roligaste jag har att göra för tillfället,
haha vad mobbad jag känner mig !
och ikväll vet jag inte heller vad jag ska göra,
antar att jag ska vara med tom, vilket inte är helt fel :)
men nu har jag iaf bestämt att nästa helg ska inte bli såhär,
då ska jag träffa folk och ha kul ! :D


jag vet inte vad det var jag hade hoppats på,
men jag vet att det inte var det här i alla fall.
det blir alltid såhär, jämt !
att jag tar ett dåligt beslut, i tron om att det är bra,
och vips så inser jag vilket misstag jag gjort,
och då är det redan försent att ändra sig.
bra rebecka, bra !


Madicken, Madicken, pilutta dig, pilutta dig, 
Jag vet nånting hemligt som bara är för mig. 
Pilutta, pilutta, jag säger inte vad det ä´, 
pilutta, fast du vill nog gärna veta de´, 
pilutta dej, en hemlighet, 
pilutta dej, som ingen, ingen vet, 
och ingen på jorden får heller veta det. 
Fast det förstås, om du är snäll 
och ger mej en och annan karamell, 
så kanske, så kanske jag säger det i kväll. 

Oj, vad du är barnslig, du stackars lilla Lisabeth ! 
Jag struntar väl blankt i din dumma hemlighet. 
Det är nånting fånigt, det slår jag mig i backen på, 
och vad det än är får jag veta det ändå. 
Pilutta dej, pilutta dej, 
jag vet att du berättar det för mig 
det kan jag slå vad om, jo för jag känner dig. 
Jag vet att redan nu i kväll 
så bubblar allting ur dig med en smäll, 
det går ju så bra utan minsta karamell. 
















Haha, det här får påminner mig om då jag och johanna var liten,
då hon inte brydde sig om vad jag hade för hemlighet,
så kunde jag inte låta bli, utan till slut berättade jag det för henne.
och hon var ju inte dummare än att hon visste att det skulle bli så,
men det var ju jag kan jag berätta,
så jag gick på det varje gång ! Haha :D



Kommentarer
Postat av: hannah'

nästa helg måste vi träffas tycker jag! <3

2009-09-05 @ 23:28:52
URL: http://hmpb.blogg.se/
Postat av: Rebecka :)

det tycker jag med! :D<3

2009-09-06 @ 12:00:57
URL: http://rebecka93.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha du var så lättlurad min gulleplutt :P haha

2009-09-16 @ 13:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0